התחלה חדשה לפרק ב

התחלה חדשה בפרק ב': בין פנטזיית הנסיך לפחד מהכאב המוכר

אני מחשיבה את עצמי כאדם אופטימי, אחת שמנסה לראות את הטוב, גם כשהוא מסתתר היטב. אבל בואו נהיה כנים: כולנו אלופים בלשייך לעצמנו דפוסים שליליים ברגעים הקשים. כשאני מלווה נשים וגברים בתהליכי ייעוץ זוגי בשרון, אני רואה שוב ושוב איך הפחד מהעבר מנהל את ההווה שלנו.

התחלה בפרק ב

בימי בדידותי, נהגתי לשבת לבד בחושך ולרחם על עצמי. שם, בתוך השקט, נולדו הפנטזיות. דמיינתי את ה"נסיך" הבא שלי (אצלי זה היה אינדיאני מסוקס על טנדר מאובק, בבקשה לא לשפוט…), זה שיבוא ויציל אותי מהבדידות. אבל יחד עם הפנטזיה, תמיד הופיע הצל שלה: הפחד.

הפחד שההיסטוריה תחזור על עצמה

הפחד הכי גדול בזוגיות פרק ב' הוא שהסרט יחזור על עצמו. אותן התנהלויות, אותם ויכוחים משמימים, אותו בן זוג ש"לא מבין" ו"לא מקשיב". ובעיקר – הפחד שאני אגיב בדיוק אותו דבר. שדפוס המרצה שלי ישתלט שוב, או שפצעי הילדות הישנים יתעוררו וימנעו ממני להיות מאושרת.

רמת ההתלהבות מהקשר החדש תמיד הייתה שווה לרמת הפחד. פחד להישאר לבד, לצד פחד גדול לא פחות להיכנס שוב למערכת יחסים. היום, כשאני מלווה זוגות בתוך טיפול זוגי בשרון, אני מראה להם שדווקא בנקודת הפחד הזו, שם בדיוק מתחילה הצמיחה האמיתית שלנו.

מנגנון ההימנעות: הדרך שלנו לשרוד

אני רואה את זה סביבי כל הזמן:

  • אנשים שנבגדו פוחדים לתת אמון.

  • אנשים שזלזלו בהם פוחדים להיות שוב "בלתי נראים".

  • אנשים שחיו תחת אמונות של אחרים פוחדים לאבד את עצמם שוב.

באופן טבעי, כדי להימנע מהכאב המוכר, אנחנו בוחרים בהימנעות. אנחנו נרתעים כדי לשרוד. לא נותנים לעצמנו להאמין או לבטוח, כדי "לא ליפול בפח שוב". ואם כבר עשינו צעד, אנחנו "מאכילים" את עצמנו בתסריטים של סוף רע, ומסיימים את הקשר עוד לפני שהתחיל באמת.

איך הופכים את הפחד להזדמנות?

הבנתי שכל קשר מביא איתו דפוסים ייחודיים, אבל המפתח נמצא אצלנו. אם נמשיך להשליך את פחדי העבר על בני הזוג הנוכחיים, המציאות שלנו תמשיך להיות השתקפות של הכאב הישן.

כדי להצליח בפרק ב', עלינו לתת הזדמנות אמיתית גם לעצמנו וגם לצד השני. כפי שאמר הפסיכולוג אברהם מאסלו:

"אדם צועד קדימה לעבר צמיחה והתפתחות או שהוא צועד אחורה על מנת להישאר בביטחון".

בלי אמון ובלי נכונות לשחרר את הדפוסים המעכבים, לא נוכל באמת לתת את עצמנו לקשר.

רוצים להפסיק לפחד ולהתחיל לאהוב?

מרגישים שהדפוסים האלו מנהלים אתכם? אתם לא חייבים להמשיך לסחוב את זה לבד. אני מזמינה אתכם למפגשים אישיים או זוגיים, שבהם נפרק יחד את המטענים ונבנה תקשורת חדשה ומקרבת. הצעד הראשון מתחיל בהודעה קטנה.

לחצו כאן ושלחו לי הודעה אישית לווטסאפ לתיאום פגישה >>

לקבוצה סגורה בפייסבוק "זוגיות שכזאת פרק א פרק ב"

לקבלת ניוזלטר שבועי לדרכים לזוגיות מאושרת

לקבלת ניוזלטר שבועי להתנהלות נכונה בפרק ב'

לוידאוטיפים בערוץ היוטיוב שלי

לדף שלי בפייסבוק

פוסטים אחרונים

רוצים להציל את הזוגיות שלכם ולעשות שינוי אמיתי?

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-9455660 – מה שנוח לכם

מטראומה אישית לצמיחה אישיותית – פוסט אישי

מטראומה אישית לצמיחה אישיותית: הסיפור שלי

משהו קרה לי בעשר השנים האחרונות. משהו טוב שהתחיל לא טוב. מתסכול, שבר, ייאוש, משבר גיל, מריבות עם בעלי וקושי מול הילדים – מצאתי את עצמי והצלחתי להגיע לחיים מאושרים ורגועים יותר. הייתי צריכה לעבור איזו טראומה אישית כדי לגלות את הגרעין הנכון שלי. זה היה כמו לקלף בצל, שכבה אחרי שכבה, עד שהגעתי למהות שלי.

הדיוקן מקצועי ומחייך של הכותבת - מסע של צמיחה אישיותית ושינוי קריירה בגיל 40

הטראומה האישית שלי: המשבר שהתחיל בגיל 40

המשבר האישי שלי התחיל מהתחושה שלא ידעתי מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה (וכבר הייתי בת 40). המקצוע שלי לא הרגיש לי מדויק. הייתי חסרת אונים והמצב שהכביד עליי השפיע על כל המשפחה שלי – על היחס שלי אל הילדים ואל בעלי.

זה המשיך בילדים, שרציתי שיגדלו בדיוק איך שאני רוצה, שיסדרו את החדר כל יום וילכו מסודרים ונקיים… והם רצו אחרת. זה המשיך בבעלי; הייתה לנו זוגיות נהדרת, אך הוא לא תמיד הבין אותי והתעקש על דברים שהיו שטותיים בעיניי (ולהיפך). בקיצור, מעין בלבלה שלמה.

לא תיארתי לעצמי שמהבלבול הזה תצא צמיחה אישיותית שתשנה את חיי. אבל הידעתם שיער זקוק לשריפה מדי כמה זמן כדי להתחדש ולצמוח מחדש באופן טוב יותר? אין כמו משבר טוב כדי לצמוח ממנו.

חפירה בעצמי: הגילוי שאני לא מושלמת

צמיחה אישיותית

בלי שידעתי שאני עושה את הדבר הכי נכון לי, הלכתי ללמוד ייעוץ זוגי. זה אפשר לי לחקור את עצמי – את הדברים הטובים יותר והטובים פחות. בהתחלה עוד הייתי בהכחשה של ה"פחות טוב", כי מה זאת אומרת? אני נהדרת והחיים שלי נהדרים…

ואז התפתחתי עוד ולמדתי את שיטת האימגו. שם התאפשר לי לגלות על עצמי עולם נסתר שלא ידעתי על קיומו: הכעסים שלי, התכונות הלא טובות שלי (מריצוי אחרים ועד ששכחתי את עצמי), וההבנה שיש לי חלקים פחות טובים ואני לא מושלמת. כן, זה ביאס אותי לאללה והוביל להמשך הכחשה.

אבל לאט לאט נפתחתי לעצמי. התחלתי לגלות שיש מה לעשות עם הריצוי ועם התכונות הפחות טובות. הבנתי שיש עבודה זוגית לפנינו למרות שחשבנו שאנחנו אחלה זוג. כשגיליתי שאני לא מושלמת זו הייתה טראומה עבורי, כי כל חיי ניסיתי להיות ילדה טובה וחביבת הקהל. התאמצתי להיות בסדר וטובה, הדחקתי כעסים והסתרתי עצבים – וכמובן שהם היו מתפוצצים מול הקרובים לי בסופו של דבר, כמו בלון שמנפחים עד שהוא מתפוצץ. בלימודים הבנתי שזו הזדמנות מעולה לייצר צמיחה אישיותית, זוגית והורית.

ואז קרה הקסם: שלושת נתיבי הצמיחה שלי

1. צמיחה אישיותית

גיליתי שתכונת הריצוי היא בסך הכל מנגנון הגנה שפיתחתי במומחיות כדי לקבל תשומת לב חיובית מהסביבה. למדתי לפתח מנגנונים אחרים וטובים יותר. האימגו לימד אותי להישיר מבט אל תוך עצמי, לגלות את נבכי נשמתי ואת המקומות בהם הייתי צריכה להשתנות כדי להיות שלמה ומאושרת יותר.

  • למדתי לדבר: גיליתי שאני לא אומרת את הקשיים שלי מול אחרים כדי להישאר נחמדה, אבל אז מבאסת את עצמי ויוצרת תסכול פנימי גדול.

  • למדתי להרפות: גיליתי שהעולם הוא לא ורוד ושאני משקיעה המון אנרגיה להפוך אותו לכזה. למדתי ליהנות מהטוב ולשים בצד את מה שלא טוב לי.

  • למדתי לחייך כי אני רוצה ולא כי אני צריכה. למדתי להפסיק לעשות דברים שאני לא אוהבת ולהפסיק להיות בקשר עם דברים שלא טובים לי.

2. צמיחה זוגית

מה שקרה בזוגיות הימם את בעלי ואותי. חשבנו שהייתה לנו זוגיות נהדרת, אבל בחייאת – כולם רבים ומתווכחים וגם בזוגיות נהדרת יש פגמים. דרך הקונפליקטים גילינו מה קשה לי ומה כואב לו, איפה אני דורכת לו על פצעים ואיפה הוא סוגר לי את החמצן. האימגו לימד אותנו תקשורת נכונה ודיאלוג נכון. הוא לימד אותנו להבין זה את עולמו של זו (גם אם אין הסכמה). למדנו לדבר את הקשיים שלנו ולא לצעוק אותם. שנינו עשינו צמיחה אישיותית, התחלנו להבין את עצמנו יותר ולדבר את זה לבני הזוג.

  • למדנו להישיר מבט לקשיים ולא להסתיר אותם.

  • למדנו שהעבר שלנו משפיע על ההתנהלות הזוגית בהווה.

  • למדנו להתקרב יותר, לאהוב יותר, להיות כנים, להתגמש ולצחוק.

3. צמיחה הורית

צמיחה אישיותית

מה שקרה כאן פשוט "הרס" אותנו (במובן הכי חיובי). הפכנו להיות הורים טובים יותר. למדנו להבין את הקונפליקטים מול הילדים ולהבין שאנחנו כופים עליהם את המציאות שלנו במקום להקשיב ללבם. האימגו לימד אותנו שיש את האמת שלנו, אך לכל ילד יש את המהות שלו ואת הצרכים שלו. למדנו לא לחזור על טעויות עבר ולתת לילדים תחושת ביטחון וכנות.

  • למדנו להכיל את הקשיים שלהם ולהבין את הצרכים שלהם (גם אם הם שונים משלנו) בלי לכעוס.

  • כבר אין צעקות או מריבות; יש שיח רגשי ואוהב, רצון לעזור, לשחרר וללמד עצמאות. אנחנו פשוט נהנים איתם וצוחקים איתם יותר.

המסר העיקרי שלי אליכם: אל תפחדו לפגוש את עצמכם

אל תפחדו להכיר את המקומות הנסתרים בעצמכם, כי רק כך נוכל להתקדם ולצמוח. הנפש שלנו זקוקה לצמיחה. גם בזוגיות – לא טוב לקפוא על השמרים. נכון שטוב לנו באזור הנוחות, ויש משפט שאומר "טוב גיהנום מוכר מגן עדן לא ידוע", אך כשמצליחים לקפוץ מעל הגלים הסוערים מגיעים לשקט, לרוגע.

אני מזמינה אתכם לקרוא קצת על תורת האימגו – שיטת חיים ששינתה לי ולמשפחתי את החיים. ואם אתם רוצים להתחיל לעבור את המסע הזה בעצמכם – אתם מוזמנים למרתון זוגי מיוחד ויעיל: "מרתון זוגיות".

לקבוצה סגורה בפייסבוק "זוגיות שכזאת פרק א פרק ב"

לקבלת ניוזלטר שבועי לדרכים לזוגיות מאושרת

לקבלת ניוזלטר שבועי להתנהלות נכונה בפרק ב'

לוידאוטיפים בערוץ היוטיוב שלי

לדף שלי בפייסבוק

פוסטים אחרונים

רוצים להציל את הזוגיות שלכם ולעשות שינוי אמיתי?

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-9455660 – מה שנוח לכם

האם בני זוג יכולים להשתנות

האם בני זוג יכולים להשתנות בזוגיות? ניפוץ מיתוס ה"ככה אני"

"כי ככה אני", הם אומרים לי לפעמים בקליניקה. "אני כזה וזהו זה". המשפט הזה עולה כשאחד מבני הזוג מנסה להסביר למה הוא ביקורתי, כעסן, חסר ביטחון או לא החלטי.

בני זוג יכולים להשתנות

האם אפשר להשתנות בזוגיות?

כשאני שומעת את המשפט הזה, אני מנסה להבין: מהו בעצם אותו "אני" שעליו הם מדברים? האם באמת אי אפשר להשתנות בזוגיות, או שמדובר במחסום רגשי שבנינו לעצמנו?

ה"אני" שלנו הוא בסך הכל הצטברות של חוויות, זכרונות ופרשנות של המציאות מרגע הלידה. המציאות שאני חווה שונה לחלוטין מזו של בן זוגי. השאלה האמיתית היא האם בני זוג יכולים לאתגר את ה'אני' הזה ולבחור בדרך חדשה.

הכל מתחיל בעבר שלנו: ה"אני" הוא תהליך

ה"אני" של הילדות שונה מה"אני" הבוגר. ה"אני" שלפני ההורות שונה מה"אני" שאחריה. למדנו, חווינו, וקיבלנו נקודות מבט חדשות על החיים. אם פעם לא סבלתי המבורגר והיום אני אוהבת, האם ה"אני" הקודם שלי היה טעות? בוודאי שלא. הוא פשוט השתנה.

מכאן אנחנו מבינים שהזהות שלנו אינה קבועה. אם הצלחנו לשנות טעמים, דעות ותפיסות עולם לגבי אנשים אחרים, זה מוכיח שאנחנו בהחלט יכולים להשתנות בזוגיות. ה"אני" הוא אוסף של התנהגויות ומחשבות שאימצנו בעקבות חוויות עבר, והוא מתעצב בכל יום מחדש, מהגרעין הכי עמוק ועד למה שאנו מציגים כלפי חוץ.

ה"אני" הוא גמיש: הדרך להשתנות בזוגיות

הזהות שלנו אינה מוחלטת. האהבות, הצרכים והרצונות שלנו משתנים ללא הרף. כשהצרכים שלנו משתנים, גם ראיית העולם שלנו משתנה. ה"אני" הזה הוא גמיש. ניתן לשנות בכל רגע את נקודת המבט שלנו, אם רק נאפשר לעצמנו להרחיב את האופקים.

כדי להשתנות בזוגיות, אנחנו זקוקים לכמה מרכיבים:

  • ידע חדש: הבנה של דפוסי התקשורת שלנו.

  • אמפתיה: היכולת לראות את המציאות דרך עיני בן הזוג.

  • רכות: החלפת המחשבות הנוקשות בגמישות רגשית.

כשמישהו אומר "זה אני ואין מה לעשות", הוא בעצם משתמש במנגנון הגנה. הוא מרגיש חסום או חסר כלים. לפי שיטת האימגו, כשאנחנו מעניקים לבני הזוג את הכלים הנכונים, הנוקשות מתרככת והשינוי הופך לאפשרי. החיים נראים אחרת לגמרי כשמפסיקים להיאחז ב"אני" הישן.

סיכום: כולנו יכולים להשתנות בזוגיות

התשובה היא חד משמעית: כן, כולנו יכולים להשתנות. אם יש משהו שסודק את הקשר, אין צורך שמישהו "ימחק" את דעתו. במקום זאת, עלינו להבין שיש מספר גישות ומספר דרכים לראות את אותו נושא.

אם הרצון לזוגיות טובה גובר על הצורך להיות "צודק", תמיד יש מקום להתגמשות. כפי שראינו במאמר על איך לשפר את פרק ב', האחריות לשינוי היא בידיים שלנו. על זוגיות תמיד אפשר לעבוד, והשינוי מתחיל ברגע שאנחנו מסכימים להרפות מהמשפט "ככה אני".

מרגישים תקועים ב"ככה אני"? בואו לשינוי אמיתי

אם אתם מרגישים שדפוסים ישנים חוסמים את הקשר שלכם, ואתם רוצים ללמוד איך להשתנות בזוגיות וליצור קרבה חדשה, אני מזמינה אתכם לעשות מעשה.

בואו למרתון זוגיות אישי יומיים מרוכזים של עבודה פרטנית (ללא זוגות נוספים). במרתון נפרק את המחשבות הנוקשות, נלמד שפה זוגית חדשה ונצא עם ארגז כלים שיאפשר לכם לצמוח ולהשתנות יחד. הצמיחה הגדולה ביותר מתרחשת כשמסכימים להיפרד מהידוע ולצעוד לעבר קשר עמוק ומספק יותר.

[לחצו כאן לתיאום מרתון זוגיות אישי וקבלת פרטים נוספים]

לקבוצה סגורה בפייסבוק "זוגיות שכזאת פרק א פרק ב"

לקבלת ניוזלטר שבועי לדרכים לזוגיות מאושרת

לקבלת ניוזלטר שבועי להתנהלות נכונה בפרק ב'

לוידאוטיפים בערוץ היוטיוב שלי

לדף שלי בפייסבוק

פוסטים אחרונים

רוצים להציל את הזוגיות שלכם ולעשות שינוי אמיתי?

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-9455660 – מה שנוח לכם

דילוג לתוכן